Marketing opties en tips voor webwinkels

Tegenwoordig is een webwinkel niets nieuws meer. Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft er een, terwijl ook shops van individuele ondernemers als paddestoelen uit de grond schieten. Het is een goede ontwikkeling, omdat er op deze manier meer concurrentie komt en webwinkels dus betere prijzen en service moeten leveren om er boven uit te steken. Dit is uiteraard een voordeel voor de consument. Echter kan het voor u als eigenaar van een beginnende webshop een frustrerende constatering zijn. Om er toch voor te zorgen dat u toch gezien wordt, hebben wij een aantal marketing opties en tips op een rij gezet voor uw webshop.

  • Zorg dat u zichtbaar bent. Waarschijnlijk hoeven wij u niet meer het belang van een goede zoekmachine optimalisatie uit te leggen. Tegenwoordig moeten zowel bedrijven als webwinkels goed gevonden kunnen worden in de zoekresultaten. Als u webshop niet gevonden wordt, hoeft u ook geen bezoekers en dus inkomsten te verwachten. Een optie is om een SEO-specialist in te huren, zodat hij uw website en webwinkel onder de loep kan nemen.
  • Goede levertijden en betaalmethoden. Een van de belangrijkste aspecten voor consumenten om over te gaan tot een aankoop in een webwinkel, is de levertijd van producten. U ziet het tegenwoordig steeds meer: bedrijven die beloven dat als u voor 23:00 bestelt, u uw product morgen al in huis heeft. Sommige bedrijven bezorgen zelfs tegen extra kosten dezelfde dag nog. Het is voor u van belang een vergelijkbare dienst aan te bieden. Zorg ervoor dat u snel levert.

Daarnaast is het belangrijk om uw klanten al het mogelijke betaalgemak te bieden. Klanten moeten dus kunnen betalen met het gebruikelijke iDeal of Creditcard, maar ook met PayPal of zelfs Bitcoin.

  • Voorraad. Het hebben van voorraad is extreem belangrijk voor een webshop. Het kan zo gebeuren dat u uitverkocht bent. Voor consumenten is het vaak reden om bij iemand anders te gaan kijken.
  • Geef een extraatje bij een aankoop. Mensen houden van cadeautjes. U kunt uw imago dan ook een boost geven door bij aankoop van een product in uw webshop een cadeautje weg te geven. Een bekende online kledingwinkel bijvoorbeeld geeft standaard een kortingskaart aan klanten bij aankoop van kleding. Voor het bedrijf kost het niet ontzettend veel om korting aan te bieden, er van uitgaande dat klanten niet altijd gebruik zullen maken van de korting. Een cadeautje is echter wel goed voor het imago. Mensen zullen uw webwinkel en het cadeautje waarderen.

    Meer webwinkel informatie: http://www.webwinkelforum.nl/

LauraMarketing opties en tips voor webwinkels